Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af ThomasTT, 19/9 2019, 02:26 (1643 dage siden) @ RasmusJ

Øh, jeg vil da lave en masse. Det skal bare være realistisk at udføre og så rent faktisk gøre en forskel.


Hvad ville kapaciteten på Aarhus H være i det scenario? Den er måske ikke helt opbrugt i dag, og banedanmark taler om et "spor 8", men det bliver hurtigt flaskehalsen hvis man prøver at øge lokaltrafikken

Det er umuligt at sige. Jeg er da helt klar over, at der kan komme kapacitetsproblemer for Aarhus H i fremtiden, men det behøver faktisk ikke være tilfældet. Der kan i princippet ske massiv passagervækst uden der behøver køre flere tog. Fx ville jeg bruge den nye bane over Galten til formentlig harmoniseret 30- minutters drift mod silkborg-herning-holstebro med en mangedobling af passagertallene som målsætning, og en helt anden opfattelse af banens væsent!ighed. Men faktisk er det jo ikke flere tog end i dag, hvor der vist ogsåmkører to tog i timen, selvom de er små, tomme og nærmest ligegyldige i rodet drift.

Højere hyppighed vil alligevel være begrænset af de mange.enkeltsporede strækninger.

låst
2258 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

HectorrailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak