Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af RasmusJ, torsdag 19. september, 2019, 18:11 (436 dage siden) @ pjl
redigeret af RasmusJ, torsdag 19. september, 2019, 18:37

Det er stadig alt for forsimplet. Der kører også en masse lokaltog gennem Citytunneln og den eneste grund til der ikke kører endnu flere er at der ikke er mere kapacitet https://en.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5gat%C3%A5gen#/media/File:Pagatagstrafiken.svg Den blev indviet i kombination med en masse nye lokaltog i Skåne og en stor udvidelse af driften.

København - Malmø - Lund er også en kortere tur, med en masse rejsende, end Gøteborg - Borås selvom det ene er på Øresundstog der kører videre og det andet har sine egne lokaltog.

Det er alle steder en kombination af lokaltrafik og længere rejser. Ligesom det også ville være i Aarhus. Det er derfor det første indlæg handler om hvordan man kunne få mere kapacitet til lokaltrafik, ikke om hvordan man kunne spare nogle minutter på intercitytog, selvom fjerntrafik også ville være en del af begrundelsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.
 Læs artiklen 
DB Cargo
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen