Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus undergrund / stationer /trafik (Generelt)

af OnkelJørn, 18/9 2019, 10:49 (1644 dage siden) @ steenth

Jeg kan sagtens tro på at Aarhus er værre at bore i end København. Det er sikkert rigtigt, selvom noget af det der blev lavet i København også ser besværligt ud https://i.imgur.com/GaIf7pN.jpg, men jeg har svært ved at tro på det er værre i Aarhus end alle de steder i verden hvor man har boret tunneller uden de store problemer.


Som jeg skrev, så har København næste ideelle forhold til at bore i. Det med at komme under Magasin og over den gamle metrolinje har de valgt med vilje. Hvis det var et stort problem så boret man dybere. Og der har været steder i København, hvor undergrunden ikke er kalk, som man måtte tage hensyn til.

Men undergrunden under Aarhus er ikke ideel. Men jeg vil give dig ret i at det muligvis kan løses med andre typer af maskiner. Men det er svært at finde eksempler, hvor man har opgivet - man hører kun om dem som lykkes eller det er blevet stærk forsinket. Men det er sket at man har startet og løbet ind i problemer. Hallandsåsen fx blev først færdig i 3. forsøg. Andre har nævnt Amsterdam.

Mvh
Steen

Undergrunden under Århus midtby er ikke lige til at grave tunnel i , f.eks. domkirken er jo bygget på egetræspæle der står i vand. Det vil blive meget svært ovehovedet at få lov til at nærme sig med en tunnel.

låst
2331 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak