Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af RasmusJ, 18/9 2019, 18:35 (1644 dage siden) @ pjl
redigeret af RasmusJ, 18/9 2019, 18:58

Kommer an på hvad du mener med "nabo" - der bor 1 million i Göteborg og 1,7 millioner i Västra Götaland.


Västra Götaland er kæmpe stort. Det er på størrelse med hele Jylland. Hvis du tager et område på 24.000 km2 omkring Aarhus, så kommer du også op på mange mennesker. Østjylland alene er lidt under 1 million mennesker på ca 1/5 af størrelsen.

Jeg siger ikke at Aarhus er en by på størrelse med Göteborg. Jeg siger bare at det gav mening for dem med en udvidet udgave af hvad vi taler om selvom der ikke var en stor naboby i nærheden.

Og du er vel opmærksom på at det er Haga (Universitetet) og Korsvägen, der er de primere drivere for den forbindelse.


Jeg er ikke sikker på hvad du prøver at sige her. Jeg er godt klar over de bygger nye stationer i Gøteborg, men Aarhus har også et stort universitet, og et hospital, der kunne betjenes meget bedre. Og det skulle selvfølgelig også kombineres med noget byudvikling. Som jeg skrev i allerførste indlæg: "Man kunne have en central station yderligere og en i udkanten af byen (Skejby/hospitalet?), ligesom Malmø har fået Triangeln og Hyllie"

låst
2248 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak