Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af Pyloriis, onsdag 18. september, 2019, 07:40 (436 dage siden) @ pjl

Det primære formål er fjernbane uden rebroussement i Århus. Det behov er der stadig.

I dag forløber 34% af rejsetiden København - Ålborg mellem Århus og Ålborg. Efter Kattegatbroen er bygget er det 54%.
https://ing.dk/artikel/se-oversigten-saa-meget-tid-sparer-kattegatbro-i-forhold-til-tim...
Alt hvad der kan forkorte den tid vil være eksceptionelt populært nord for Århus.


Til hvilken nytte? Hvis man rejser nord/syd giver det ingen mening at køre ind til Aarhus, hvis man skal til/fra Aarhus er en tunnel flintrende ligegyldig.

Det vil være langt billigere og give væsentlig færre gener at anlægge en smutvej uden om Aarhus længere vestpå.

Enig.
Og man kan med den undergrund som Aarhus tilsyneladende er bygget på overveje om det giver mening med tunnel på noget tidspunkt!
Med de udfordringer som nuværende Aarhus H byder på burde man nok placere en ny banegård vest for byen og forbinde nuværende med den nye ved hjælp af batteritog.
Billigere og mere nytte for ALLE og kun et skift for dem der gerne vil til Aarhus centrum.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark
Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen