Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af RasmusJ, onsdag 18. september, 2019, 19:26 (533 dage siden) @ pjl

At årsagerne til at man bygger West Link er nogle andre end for Citytunlen i Mlamö.

Det er ikke rigtig sandt, eller i hvert fald meget forsimplet. Begge steder er det en kombination af ting, ligesom det også ville være i Aarhus.

Malmø byggede også to nye stationer. Triangeln, der ligger helt centralt, og Hyllie, der er ny byudvikling med arena og andet.

I Gøteborg har meget af den store modstand gået på at de kunne få mere betjening af selve byen hvis de havde bygget metro i stedet, men man valgte at gøre Gøteborg C gennemkørende. At få to nye stationer er en del af årsagen, men den øgede kapacitet og muligheder for lokal- og fjern-tog er også en kæmpe del af det.

I Gøteborg er de to nye stationer er mere centrale end Hyllie, og begge underjordiske og dyre, hvilket nok ville være for meget for mindre byer som Malmø og Aarhus, men projekterne er ikke voldsomt forskellige.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen