Aarhus / stationer /trafik (Generelt)

af RasmusJ, onsdag 18. september, 2019, 19:26 (321 dage siden) @ pjl

At årsagerne til at man bygger West Link er nogle andre end for Citytunlen i Mlamö.

Det er ikke rigtig sandt, eller i hvert fald meget forsimplet. Begge steder er det en kombination af ting, ligesom det også ville være i Aarhus.

Malmø byggede også to nye stationer. Triangeln, der ligger helt centralt, og Hyllie, der er ny byudvikling med arena og andet.

I Gøteborg har meget af den store modstand gået på at de kunne få mere betjening af selve byen hvis de havde bygget metro i stedet, men man valgte at gøre Gøteborg C gennemkørende. At få to nye stationer er en del af årsagen, men den øgede kapacitet og muligheder for lokal- og fjern-tog er også en kæmpe del af det.

I Gøteborg er de to nye stationer er mere centrale end Hyllie, og begge underjordiske og dyre, hvilket nok ville være for meget for mindre byer som Malmø og Aarhus, men projekterne er ikke voldsomt forskellige.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Køge - Ringsted Banen
Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder
Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.
 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen