Nye tog – krydsningshastighed (Generelt)

af My1202, onsdag 14. april, 2021, 15:09 (69 dage siden) @ Frank Poulsen

Du er med på at timemodellen nævner byerne København, Odense, Aarhus og Aalborg, ikke?
Dine udtalelser minder nemlig ikke om det - men snarere som en oplistning af byer som ikke er indeholdt i timemodellen. Lad mig så tilføje Dianalund, Stenlille, Fuglebjerg og Skælskør.


Du vrøvler. Trist.:-P
Fuglebjerg og Skælskør har f.eks. ikke skinner.
Men det giver simpelthen ikke mening at springe Ringsted eller måske Køge Nord over - ja så er folus kun på dem i København og nord for Hovedstaden.
Alle andre på Sjælland får beskeden eller ingen glæde af Timemodellen.
Men det fatter du ikke.;-)


Og? Der er 2 intercitytog i timen til Odense. Hvor mange tager reelt fra syd fra Ringsted til Århus? Forstår vitterlig ikke du er så forhippet på det Ringsted stop på et super lyntog... Og muligvis OGSÅ i Køge Nord skriver du nu? Jamen så er det jo ikke længere et super lyntog... Så skal det vel også standse i Slagelse for at fange folk fra Tølløse Holbæk siden der tager lokaltoget til Slagelse? og busserne fra Skælskør...

Et super lyntog udelukker da ikke andre tog der standser der!

Nej.
Men Timemodellen bliver jo netop præsenteret som 2 timer til og fra Aarhus.
Men for rigtig mange tæt på den strækning hvor superlyn kører forbi - ja de kan stå og undre sig.

Når jeg skriver Køge Nord / Ringsted så var det fordi Køge Nord også kunne være et oplagt sted at lave et skift.
Det ville betyde at folk langs Køge bugt, Roskilde, stationer langs Lille Syd og Stevns (Østbanen) faktisk også kunne komme hurtigt til Jylland.
Det udelukker man.
Så hvorfor overhovedet have et superlyn?
Det gavner jo kun ret få mennesker!

Men ja - der er næppe mange fra vest- og Sydsjælland som gider tage toget til Jylland.
Det er for dyrt, for besværligt og kræver alt for mange skift.

Men måske man skulle gøre broafgiften billigere for dem som ikke får adgang til superlyn markant billigere.
Og med et stigende antal el-biler og snart elektricitet produceret på vedvarende energi - så forsvinder argumenterne for den "grønne" togtransport i forhold til bilen (hvis det er en ren el- bil).

Trist at det ligesom er konklusionen.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen