Avatar

Danmarks korteste perron?

af Carsten B. Thomsen @, Frederikshavn, tirsdag 12. april, 2011, 17:01 (3943 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Mon ikke at perronen var der for at gøre op-/nedstigningen lettere for LKF eller rangist, når han skulle ringe til stationen fra skabet ved selvsamme "perron" eller betjene bomanlæggene fra skabet, eller lignende ?.
Jeg kan eventuelt prøve at spørge nogle af vores lokale jernbanekyndige lokalhistorikere ude på Bangsbo Museet ved lejlighed ?


Argumenterne er bestemt lødige. Men hvorfor findes en sådan perron ikke ved andre overkørsler? Men det gør den måske også?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Bl.a. på fri strækning er der jo som regel en rampe/trappe af træ, men her på havnebanen var sådan en "lavteknologisk" grusperron sikkert fuldt ud tilstrækkelig ?.
Så mit gæt er stadig, at perronen var der for at gøre op-/nedstigningen lettere for LKF eller rangist - måske især fordi han skulle ringe til stationen fra skabet ved "perronen".
Du kan se rangergrænsemærket umiddelbart ved siden af - mellem skabet og sporet - hvor rangertræk jo skal standse. Sandsynligvis har man skullet kontakte stationen inden viderekørsel mod hovedsignalet for havnebanen ?.
Jeg kan ikke huske at have set, hvor hovedsignalet stod (hvis der var et), men i så fald skulle det stå cirka 50 meter længere fremme, i retning ind mod Frederikshavn Gl. Station (?).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Verdens bedste Ib Spang Olsen

Verdens bedste Ib Spang Olsen
Pris 180 kr.

Læs mere

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen