Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Frederikshavn Gl. Station - bogieskift på P-vogn

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 6/2 2012, 21:36 (4462 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Carsten B. Thomsen, 6/2 2012, 22:04

Måske var det på tide at yde noget til gengæld for jeres mange flotte billeder fra Frederikshavn Gl. Station, som I har delt med os andre (og endnu en gang tusind tak).

Jeg fik som nævnt tidligere nogle billeder fra Poul Erik Christensen, dengang jeg lavede udstillingen om og tegningerne af Frederikshavn Gl. Station i 1996-1997.
Poul Erik Christensen var lokomotivmester på Frederikshavn Gl. Station helt frem til lukningen den 28. september 1979 og var derefter ansat ved bogieværkstedet på den nye banegård, frem til sin pensionering.
I 1997 havde Poul Erik været på pension i nogle år, og foranlediget af skriverierne i den lokale avis om udstillingen, havde han fundet sine gamle negativer frem og i sit mørkekammer fremkaldt kopier af sine billeder fra Frederikshavn Gl. Station, som han således gav til mig.
Nogle af disse vil jeg vise frem her.

Først en billedserie af et "Quick & Dirty" bogieskift på en P-vogn foran Frederikshavn Remise, formodentlig engang i starten af 1970'erne:

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Er der nogen, der kan se hvilken af DSB's (tydeligvis ældre) kørekraner, det mon drejer sig om her ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak