Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frederikshavn gamle havnestation

af Johnny @, Göteborg, 14/6 2014, 23:10 (3575 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg er imponeret over sporanlægget på Havnestationen.
Jeg husker kun svagt Havnestationen, men kan til gengæld bedre huske selve stationen, så dine billeder af Havnestationen er et kærkomment "gensyn".
Jeg skal da vist også have tegnet Havnestationen/færgeterminalen på et tidspunkt, så den også kan bygges som model.


Kære Carsten

Efter min vurdering mangler der to hovedværker i dansk jernbanelitteratur: "Den store Havnebanebog" og "Den store Sidespor-på-fri-bane-bog":-). Om de nogensinde bliver skrevet, er ikke godt at vide. Jeg gjorde det gerne, hvis ellers evner og tid rakte. Så det må jo nok blive i et andet liv. Hvorom alting er: Jeg kan ikke lade være med at købe postkort med havnebaner på. Så derfor skal du ikke snydes for nedenstående.

Forum må gerne gætte på årstal, lokomotiv og vogne (jeg kender ikke selv svaret).

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Frederikshavn gamle havnestation. Postkort. Årstal? Arkiv: Thomas Boberg Nielsen


Det ser ut som bilden är tagen från M/S "Prinsessan Christina", byggd 1960 i Aalborg. Christina trafikerade Göteborg-Frederikshavn från 1960 till 1966


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak