Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

SIN (V) Frederikshavn gamle havnebane

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 21/4 2011, 05:19 (4748 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det lyder logisk, at holde foran rangergrænsemærket. Ikke blot logisk - det var jo et krav. Det er bare spøjst, at man har placeret "perronen" på vestsiden af overkørslen; for det har jo haft den konsekvens, at toget har skullet holde ude i overkørslen, mens lkf/rangerlederen steg ned, snakkede i telefon og steg op.

Alt dette har sandsynligvis været beskrevet i en lokal instruks. Eller det har måske været beskrevet i SIN (V), hvis ældre sider jeg i skrivende stund ikke har ved hånden.


I SIN (V) er det ikke beskrevet - jf nedenståendestående. Men det betyder ikke, at der ikke har fandtes en lokal instruks.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Arkiv: Thomas Boberg Nielsen

Hej igen, Thomas

Tusind tak for inputtet og indblikket.
Hvis du har yderligere oplysninger om signalanlægget på Frederikshavn Gl. Station, kan du så se hvornår vingesignalerne for udkørslen (DSB og SB) i nordenden af stationen blev udskiftet til dagslyssignaler ?.
Efter Georgs, Jens' og dine billeder i denne tråd at dømme, så skete det efter 1972/1973, dvs. i stationens allersidste leveår.
På forhånd tusind tak.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak