Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Nyt sikringsanlæg Kvissel

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 20/1 2013, 13:34 (4108 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

[image]


Interessant at se, at de nye PU'er stadig er overkrydsede halvandet år senere. Det har åbenbart taget noget tid at få etableret det nye sikringsanlæg. Men det har jo nok skyldtes manglende bevillinger.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Kære Thomas og Jan

Tusind tak for jeres billeder fra Kvissel.
Det kunne godt se ud som om, at kvægfoldene i Kvissel og på Frederikshavn Gl. Station var af omtrent samme type, ganske som jeg husker at have set på billeder engang.
Dog er der forskelligt antal fag - i Kvissel 3 fag + døråbning i dybden, og på Frederikshavn Gl. Station blot 3 fag i dybden.
Nu hvor jeg graver lidt i den aldrende hukommelse, så synes jeg at kunne mindes, at der var et billede af kvægfoldene i Kvissel i en af "Nordens Järnvägar"-årbøgerne fra Frank Stenvall's forlag engang, vistnok taget af Lars Nilsson (?). Afsted til biblioteket...

Jeg lurer dog stadig på, om der er tale om en DSB-standardtype, eller om kvægfoldene her nordenfjords var af en særlig "lokal" model, eller evt. blot nyere eller ældre end "standardmodellen", som svarer til Hobbytrade's model ?.


Dertil gad jeg vide hvor mange billeder, som Holger nåede at tage dengang i 1962 (og måske på andre tidspunkter?) ?.
I den forbindelse ville da se meget frem til frederikshavnske torsdagsbilleder fra Holgers arkiv engang ;-)


Endnu en gang tusind tak for alle bidrag.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak