Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder fra Frederikshavn Gl. Station

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 17/1 2013, 12:30 (4111 dage siden) @ Svend

Bedre sent end aldrig:

Her følger billeder fra Holger Sørensens billedsamling. Alle billeder er taget den 6. juni 1962. Her i første omgang kun billeder hvor lokomotiver og vogne ikke er i forgrunden:

[image]

Frederikshavn 1962 ©HBDS


Nu er jeg kommet til læsserampen ved Skagensbanens vandtårn i forbindelse modelbyggearbejdet (vandtårnet er allerede færdigt og malet).
Ved læsserampen lå kvægfoldene, som ser ud til at være en "standardtype", men tilsyneladende af nordjysk model ?. (Hobbytrade's kvægfold ligner nemlig ikke specielt godt, så den står på selvbyg).
Jeg mener at kunne huske, at kvægfolden på Kvissel Station vistnok var af samme model som den på Frederikshavn Gl. Station (?).
Er der nogen, der har billeder af kvægfolden i Kvissel, og meget gerne billeder af kvægfolden på Frederikshavn Gl. Station ?.
Eller måske endda en DSB-tegning af typen ?.

På forhånd tusind tak.

Her er hvad der indtil videre er at gøre godt med - jeg håber at det er i orden, at jeg her bringer udsnit af jeres tidligere bragte billeder (?):

[image]
Frederikshavn 6. juni 1962 ©HBDS

[image]
Frederikshavn 16. juli 1958 ©Niels Munch

[image]
Frederikshavn 17. juli 1963 ©JB-P

[image]
Frederikshavn 29. juni 1973 ©JGC

Og et udsnit af sporplanen for Frederikshavn Gl. Station:

[image]


Og slutteligt for en god (u)ordens skyld et skærmdump fra SCARM af min Fremo-sporplan - hvor sporstopperen bliver en grusdynge, ligesom i virkeligheden.
Faktisk kunne jeg godt bruge et billede - evt. et tydeligt luftfoto - af læsserampen fra denne side:

[image]


På forhånd tusind tak.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak