Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder fra Frederikshavn Gl. Station

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 26/1 2013, 10:49 (4101 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Nu hvor jeg graver lidt i den aldrende hukommelse, så synes jeg at kunne mindes, at der var et billede af kvægfoldene i Kvissel i en af "Nordens Järnvägar"-årbøgerne fra Frank Stenvall's forlag engang, vistnok taget af Lars Nilsson (?). Afsted til biblioteket...


Kære Carsten

Jeg har netop "screenet" samtlige årgange og jeg kan ikke finde et billede af kvægfoldene i Kvissel deri.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Kære Thomas

Tusind tak for indsatsen.
Man siger jo, at det eneste, der ikke bliver bedre med alderen, er hukommelsen!
Så nu er jeg i mellemtiden kommet i tanker om, at billedet af kvægfolden i Kvissel var at finde i "Danske Jernbaners Byggeri - et rids af et forløb 1844-1984" af Mads Østerby. Så jeg må afsted til biblioteket igen.
Endnu en gang tusind tak.

Jeg mener at kunne huske, at kvægfolden på Kvissel Station vistnok var af samme model som den på Frederikshavn Gl. Station (?).
Er der nogen, der har billeder af kvægfolden i Kvissel, og meget gerne billeder af kvægfolden på Frederikshavn Gl. Station ?.


Hej Carsten.

Guldbæk var forbi Kvissel i 1981 og tog disse fire billeder af kvægfolden.

[image]

[image]

[image]

[image]

Hej Ole

Tusind tak for de flotte billeder.
Byggestilen svarer ganske rigtigt til byggestilen for kvægfolden på Frederikshavn Gl. Station - det ser ud til, at det kun er udformningen, der er forskellig.
Ud fra målene på sporplanen for Frederikshavn Gl. Station og de foreliggende billeder skulle det vel kunne lade sig gøre at lave en model, der så nogenlunde svarer til kvægfolden på virkelighedens Frederikshavn Gl. Station.
En egentlig tegning/målskitse, eller ligeså tydelige billeder, af kvægfolden på Frederikshavn Gl. Station ville naturligvis være ideelt, men indtil videre tusind tak for alle bidragene - de er en stor hjælp. Jeg viser modelbyggeresultatet frem på Signalposten, så snart det foreligger.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak