Avatar

Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, tirsdag 26. januar, 2021, 22:41 (263 dage siden) @ Gæst42

Det er ikke makshasthigheden vi snakker om, bliver bremsekurven ligeså god på CBTC som den er på HKT, ja eller nej?

Da al hardwaren er den samme bør der kunne opnås samme bremseegenskaber med CBTC som med HKT. Det er et rent softwareproblem som åbenbart ikke er lige til at løse, men det burde altså være muligt.
Jeg kan kun gætte, men måske har projektet i virkeligheden nedprioriteret løsningen (eller kørt løsningen ud på et projektmæssigt sidespor) for at sikre fremdrift i udrulningen. Politisk kunne jeg godt forestille mig at udrulningen er vigtigere end nogle bremsekurver. Hver gang der pilles i software skal den igennem et større verifikationsarbejde, så det giver en vis mening i min optik at udskyde løsningen.

Just my 0.02$

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen