Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 26/1 2021, 22:41 (1178 dage siden) @ Gæst42

Det er ikke makshasthigheden vi snakker om, bliver bremsekurven ligeså god på CBTC som den er på HKT, ja eller nej?

Da al hardwaren er den samme bør der kunne opnås samme bremseegenskaber med CBTC som med HKT. Det er et rent softwareproblem som åbenbart ikke er lige til at løse, men det burde altså være muligt.
Jeg kan kun gætte, men måske har projektet i virkeligheden nedprioriteret løsningen (eller kørt løsningen ud på et projektmæssigt sidespor) for at sikre fremdrift i udrulningen. Politisk kunne jeg godt forestille mig at udrulningen er vigtigere end nogle bremsekurver. Hver gang der pilles i software skal den igennem et større verifikationsarbejde, så det giver en vis mening i min optik at udskyde løsningen.

Just my 0.02$

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailSvenska-lok

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak