Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af Peter Christensen, 25/1 2021, 16:33 (1415 dage siden) @ andersj

2. IC4 får ikke det nye signalsystem og de bliver vedligeholdt i Aarhus. Dvs. Fredericia-Aarhus kan ikke få det nye signalsystem og elektrificering før IC4 er udrangeret. IC4 kan ikke udrangeres før der er leveret nye tog til at erstatte dem.

Og det er ikke muligt at immunisere først, elektrificere og derefter signalprogram (hvornår det så end måtte blive)?
Jeg ved udmærket at BDK vil signalprogram først og elektrificering senere.....
Det passer også DSB fint at der ikke kommer el til Århus; sålænge der skal bruges dieseldrift til Århus, så er der fred og ingen fare for store, stygge, udenlandske operatører dukker op og napper kunder.

Om immunisering er god idé? Tja, det kommer jo an på hvormeget IC4 koster i drift kontra den tid, som signalprogrammet er bagefter.
Jo dyrer IC4 er i drift og jo mere forsinket signalprogrammet er, jo bedre idé.
Meeeen, det kræver nok "en del" kamelspisning rundt omkring, så jeg tror ikke på det og da slet ikke med den nuværende regering.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak