Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af TroelsH, 28/1 2021, 11:12 (1184 dage siden) @ P.Jensen

Man kan godt misse en post i de her lange tråde, så skru ned for charmen.

Lad min formulere det sådan at bygrænsen til Århus starter der hvor der står Århus på byskiltet - men vi kan også skille ved der hvor at lokale bybusser dækker. Det gælder mig bekendt i de fleste byer. Et trafikopland øges desuden i takt med der er gode offentlige forbindelser, så Kbh har et der er væsentligt større Silkeborgs. Letbanen øger det for Århus.

I tallene for den østjyske jernbane kommer desuden Skanderborg, Vejle, Horsens.

Hvis vi også fakturerer ind i at man i byer som Esbjerg og Herning bruger den offentlige trafik mindre fordi at alle alligevel har en bil og skal starte den for at køre ind til stationen, så bliver forholdet endnu mere skævt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Tog, skib og fly

Tog, skib og fly. Pris 320 kr.

Læs mere
ContecRail
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak