Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af TroelsH, torsdag 28. januar, 2021, 11:12 (262 dage siden) @ P.Jensen

Man kan godt misse en post i de her lange tråde, så skru ned for charmen.

Lad min formulere det sådan at bygrænsen til Århus starter der hvor der står Århus på byskiltet - men vi kan også skille ved der hvor at lokale bybusser dækker. Det gælder mig bekendt i de fleste byer. Et trafikopland øges desuden i takt med der er gode offentlige forbindelser, så Kbh har et der er væsentligt større Silkeborgs. Letbanen øger det for Århus.

I tallene for den østjyske jernbane kommer desuden Skanderborg, Vejle, Horsens.

Hvis vi også fakturerer ind i at man i byer som Esbjerg og Herning bruger den offentlige trafik mindre fordi at alle alligevel har en bil og skal starte den for at køre ind til stationen, så bliver forholdet endnu mere skævt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Odsherreds Jernbane

Jernbanebøger

Frygt og fascination

Frygt og fascination
Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen