Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af Gæst42, 26/1 2021, 23:33 (1037 dage siden) @ larsht

Glem ikke, at hele S-banen vil have fået det nye signalsystem til næste år. Hvis kriteriet er, at det skal komme flest passagerer til gode, er S-banen nok det bedste sted at udrulle.


Du glemmer vidst at CBTC giver længere rejsetid og færre tog de steder det bliver rullet ud.


Du glemmer vist at det ændrer sig til forår og sommer.


Kommer vi til at få hurtigere køretider med CBTC end HKT?


Maxhastigheden er skam allerede sat op flere steder, hvordan det forvaltes af køreplanlæggerne vil man kunne se efter sommeren når restriktionerne for bremsekurver ændres


Det er ikke makshasthigheden vi snakker om, bliver bremsekurven ligeså god på CBTC som den er på HKT, ja eller nej?


Der blev spurgt til køretiden ;) (Kig evt selv efter, hvis du skulle have overset det)
Køretiden kan reduceres, da maxhastigheden sættes op flere steder.


Men det kunne den vel også på HKT?


Ikke alle steder (for så var den blevet det forlængst)

Kan du komme med konkrete eksempler ? Altså Nordbanen var det jo fordi der var F-HKT, så det gælder naturligvis ikke.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

DSB N207 1

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak