Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af mikedk2100, onsdag 27. januar, 2021, 08:11 (33 dage siden) @ andersj

Men de har jo komfortable IC3 tog? Hvis du forventer at komforten øges med de nye tog DSB er ved at anskaffe, så tror jeg du bliver skuffet. Der er lagt op til smallere tog med kortere sædeafstand der skal fungere som både regional- og fjerntog. Togene til Esbjerg og Sønderborg betjener også Odense.

Alt er selvfølgelig en smagssag med komfort, men IC3 er en ældre dame og det kan man sagtens mærke som passager. Det er muligt, at komforten med DSB ikke løftes, men det hvor jernbanen kan få et virkelig løft, det er når der kommer konkurrence mellem Danmarks 2 største byer. Og det kommer der ikke, før der er el til Aarhus. Man kan desværre ikke lade være at få den tanke, at DSB og Banedanmark arbejder sammen om at trække elektrificeringen i langdrag netop for at holde konkurrenter ude.

Men jeg har stadig en tro på, at andre gerne firmaer gerne vil give DSB konkurrence på fjernbanen, hvad angår komfort, pris og service - især service under rejsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen