Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)
Men de har jo komfortable IC3 tog? Hvis du forventer at komforten øges med de nye tog DSB er ved at anskaffe, så tror jeg du bliver skuffet. Der er lagt op til smallere tog med kortere sædeafstand der skal fungere som både regional- og fjerntog. Togene til Esbjerg og Sønderborg betjener også Odense.
Alt er selvfølgelig en smagssag med komfort, men IC3 er en ældre dame og det kan man sagtens mærke som passager. Det er muligt, at komforten med DSB ikke løftes, men det hvor jernbanen kan få et virkelig løft, det er når der kommer konkurrence mellem Danmarks 2 største byer. Og det kommer der ikke, før der er el til Aarhus. Man kan desværre ikke lade være at få den tanke, at DSB og Banedanmark arbejder sammen om at trække elektrificeringen i langdrag netop for at holde konkurrenter ude.
Men jeg har stadig en tro på, at andre gerne firmaer gerne vil give DSB konkurrence på fjernbanen, hvad angår komfort, pris og service - især service under rejsen.