Signal og el på hovedbanen - prioriteringer? (Generelt)

af larsht, tirsdag 26. januar, 2021, 23:56 (263 dage siden) @ Gæst42

Glem ikke, at hele S-banen vil have fået det nye signalsystem til næste år. Hvis kriteriet er, at det skal komme flest passagerer til gode, er S-banen nok det bedste sted at udrulle.


Du glemmer vidst at CBTC giver længere rejsetid og færre tog de steder det bliver rullet ud.


Du glemmer vist at det ændrer sig til forår og sommer.


Kommer vi til at få hurtigere køretider med CBTC end HKT?


Maxhastigheden er skam allerede sat op flere steder, hvordan det forvaltes af køreplanlæggerne vil man kunne se efter sommeren når restriktionerne for bremsekurver ændres


Det er ikke makshasthigheden vi snakker om, bliver bremsekurven ligeså god på CBTC som den er på HKT, ja eller nej?


Der blev spurgt til køretiden ;) (Kig evt selv efter, hvis du skulle have overset det)
Køretiden kan reduceres, da maxhastigheden sættes op flere steder.


Men det kunne den vel også på HKT?


Ikke alle steder (for så var den blevet det forlængst)


Kan du komme med konkrete eksempler ? Altså Nordbanen var det jo fordi der var F-HKT, så det gælder naturligvis ikke.

Al kørsel ad det der tidligere var venstre spor - herudover kan du jo selv med gamle eksemplarer af TIB-S (jeg tænker du har adgang til dem) sammenligne med gældende Strækningsoversigt ORS og finde eksemplerne - der er mere end et par håndfulde. (hint: en del faste hastighedsnedsættelser bunder i signalsynlighed)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Med Mariane fra fjord til hede

Med Mariane fra fjord til hede
Pris 410 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen