Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)

af steenth, 18/8 2019, 10:24 (1713 dage siden) @ Pyloriis

Hvorfor ikke gøre intentionerne i Timemodellen bedre med bane på hele strækningen på min. 300 km/h og nye tunneller under såvel Store Bælt som Lille Bælt?


Du har altid forstået formålet med timemodellen - det er hurtigere tog for at kunne få god køreplan - netop den køreplan med timemodellen giver kortere overgangstider imellem flere tog. Det bliver ødelagt ved endnu hurtigere tog - det er svært at få nogle gode overgangstider.

Ja hvis du fortsat vil blande alle tog på eksisterende strækninger.

Jeg kan ikke forstå din modvilje at blande forskellige typer tog på de samme strækninger. Det er noget man har stor erfaringer med at håndtere.

Men blev nogle af de 60 mia brugt på ny strækninger ville det gavne ALLE de pendlere som bor i det østjyske og ikke kun dem i Aarhus og Horsens.

Staten bruger omkring 8-10 mia. kroner på trafikinvesteringer pr år. Det niveau rykker sig ikke. Så 60 mia er et stor beløb. Timemodellen gør at man kan få forbedringer uden trække for meget på den samlet ramme. Senere kan man udbygge strækninger, så man får et sammenhænget net. Det sker tit at man har en plan for udbygning af veje (og det kan komme til banerne også inden for Timemodellen) tager man udbygning stykvis, så det kan finansieres.

Du har forslået en station i Taulov - lang fra relevante destinationer. Uden bro over Vejle Fjord - er din forslag en bane vest for Vejle - en omvej for at komme til Aarhus.

Det vil gavne mange flere.

Din plan vil kun gavne dem som skal imellem byerne.

Nej - læs ovenfor.

Jeg forstår ikke din plan, når din højhastighedsbane er lang fra relevante destinationer. Det giver kun mening hvis man bruger bil til/fra stationerne.

låst
2391 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak