Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)
Derudover mener jeg stadig at inddæmning af Svanegrund til vestdelen af projektet med frasalg af overskydende land ville være økonomisk levedygtigt.
Desværre - naturødelæggelse i den omfang er umulig. Området er beskyttet af mange leder og kanter, da det er værdifuldt livested for meget arter.
https://da.wikipedia.org/wiki/Natura_2000#Oml%C3%A6gning_af_omr%C3%A5derne_i_Danmark_20...
'Daværende Miljø- og fødevareminister Esben Lunde Larsen udsendte i september 2017 et forslag om tilpasning af Natura 2000-områdernes afgrænsning i høring. Ifølge oplægget vil man fjerne ca. 28.000 hektar fra Naturas 2000-områderne. Det drejer sig i hovedsagen om intensivt dyrkede jordbrugsarealer og byarealer, som ikke bidrager til beskyttelsen af direktivarter og naturtyper.[19] Efter en gennemgang af en stor mængde høringssvar, meddelte Miljø og Fødevareministeriet i slutningen af juni 2018, at man vil udlægge ca. 30.000 hektar ny natur som Natura 2000-områder. Det svarer i store træk til det areal man vil fjerne i ovennævnte justering (der også er blevet øget lidt), men som skal være reelle naturområder. Man havde først meddelt at man kun ville kompensere med omkring 5000 hektar, hvilket udløste en del kritik. Efter sommerferien vil en bekendtgørelse om ændringerne af områdegrænserne komme i høring. Når de er på plads, skal de endeligt godkendes af EU-Kommissionen.[20]'
Dvs. Natura 2000 områder, hvoraf Svanegrunden er et, kan administrativt af staten fratages denne status.