Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)
Jeg forstår ikke din plan, når din højhastighedsbane er lang fra relevante destinationer. Det giver kun mening hvis man bruger bil til/fra stationerne.
Det er såmænd enkelt nok.
En stor station i Taulov området hvor såvel ny højhastighedsbane fra nord ig fra Fyn og senere sydpå mødes med omlagt eksisterende bane fra Fyn, fra Fredericia og fra Syd. Eksisterende bane laves om til S-tog lignende strækning som bruges dels internt mellem de østjyske byer fra Kolding i syd til Aarhus nuværende banegård i nord. Som du kan læse i dagens udgave af Jyllandsposten
Der et ingen penge til Kattegatforbindelsen de første 10-15 år.
Ej heller til dit forslag, kunne jeg hævde.
Ja. Forskellen er blot at man sparer en Vejlefjordbro og ændringer på nuværende jernbane ved Hovedgård.
De penge kan bruges til stationerne i Taulov og Aarhus vest.
Drrnæst ny højhastighedsstrækning mellem de 2 stationer.
Tunnel under Lille Bælt skal alligevel bygges på et tidspunkt.
Så det er følgelig billigere end Kattegatforbindelsen.
Men ræsonnementet er underligt cirkulært: Den bliver ikke bygget fordi den bliver ikke bygget.
Gerne uddybning!