Hvorfor 300/320 i stedet for 250 km/t på Kattegatforbindelse (Generelt)
Men jeg forstår at din forslag at alle fra Vejle, Horsens og Skanderborg skal enten til den nye Aarhus Vest station eller Taulov for at komme til København. De er vant til direkte tog - togskift er ikke godt for at få flere til at skifte til tog. Man bryder rejsen i mange dele.
Ja - men ikke alle kan bo overfor Vejle, Horsens eller Skanderborg stationer.
Tror det er vigtigere med et reelt højhastighedstog og hyppige afgange.
Og rejser med kollektiv trafik vil indebære skift.
Hvad Odense? Skal der være andre stationer end Taulov og Aarhus imellem København og Aalborg.
Odense og Ringsted.
Hvis man vil have højhastighedstog skal det også køre med høj hastighed og uden overflødige standsninger.
Det er jo hele fidusen ved et sådan tog.
Og ja - nogle få vil få "forringelser" ved at skulle skifte, men gevinsten for ALLE er hurtigere og hyppige tog.
Hvordan vi du lægge en bane uden at gå via den korte vej ad Vejle Fjord? Jeg har spurgt før, uden at få svar.
Det er korrekt at den korteste vej er over Vejle fjord.
Og måske giver det også mening at bibeholde Vejle fjordbroen og fortsætte vest om Hedensted og vest for motorvejen mod Aarhus.
Det væsentlige er at nuværende bane fra Kolding over Fredericia, Vejle, Hedensted, Horsens og Skanderborg bliver til en bane med S-tog lignende togsæt og med nye stationer for at fremme byudviklingen langs banen.
Taulov station - som nok vil ligge nordvest for Taulov- bliver det vigtigste jernbaneknudepunkt i Jylland for al trafik nord, syd, øst og vest.