Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af KKLD, 22/9 2019, 13:47 (1686 dage siden) @ mikedk2100

Det vil i en midlertidig periode betyde skift på Hellerup hvis man skal ind til byen, dog er der et skift mindre hvis man skal på Ringbanen. Tilgengæld kommer der hurtige førerløse S-tog til dem hurtigt med flere afgange, med bedre regelmæssighed. På billedet er tidsplanen vist baseret på nuværende S-tog, og ikke hurtigere førerløse S-tog. Dermed må det antages at rejsetiden er endnu lavere.


Hvor meget hurtigere, vil de førerløse S-tog da kunne køre strækningen fra fx Hellerup til Dybbølsbro i forhold til i dag? Så vidt jeg ved, så er køretiden ikke ændret nævneværdigt siden 1934, så hvorfor skulle køretiden pludselig reduceres, fordi toget er førerløst?

Mvh
Michael

Det vil jeg tro med nye S-tog. Mit gæt er 15 % hurtigere.

Men det jeg mente var på Kystbane-strækningen sammenlignet med Litra ET som har få døre og accelererer langsommere. Altså strækningen fra Helsingør mod København H.

låst
2660 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak