Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af dysharmonica, tirsdag 24. september, 2019, 09:45 (51 dage siden) @ mpp

Det er vel lige omvendt. Har man et system der løbende overvåger de forskellige sektioner kan man fortælle togene at de skal passe på så snart der er noget på banen. En lokofører kan ikke se om hjørnet og vil have svært ved at se flere kilometer frem af sporet. Det var blandt andet noget der blev snakket om med testene på København-Ringstedbanen: at lokoføreren ikke har en chance for at gøre noget når der er folk i sporet og man derfor skal holde sig på afstand. Tilsvarende har man jo netop også bomme ved jernbaneoverskæringer så det netop ikke handler om hvorvidt bil og tog kan se hinanden, men at der slet ikke er biler på sporet.

Det bliver rigtigt dyrt hurtigt! For førere/tog at se rund om hjørnerne, skal man installere dit system på strækningen selv. Det bliver for dyrt at købe/installere og for dyrt at vedligeholde rigtigt hurtigt.

Det er hvorfor Metro bruger og DSB planer om at bruge hegn / tunneler / broer. Det er hvorfor hvert anden førerløse sytemer verden over bruger barriere og ikke noget sci-fi system.

Kørerløs tog kræver hegn/barriere langs hel ruten. Punktum.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen