Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af Pyloriis, torsdag 26. september, 2019, 15:58 (74 dage siden) @ P.Jensen

Jeg har også meget svært ved hvorfor gods skulle over ved Helsingør og ud over Sjælland derfra.

Det meste er transitgods (tysk <->svensk) og så skal det køre så få km på dansk jord som overhovedet muligt. Dvs. via Peberholm og om føje år over Rødby.

Hvorfor skal vi danskere påtage os støj og andre gener - således at man kan undgå det i Sverige? Og ja der er ikke godstog under Helsingborg i dag - de har en godsbane der løber fra Lund via Åstorp til Ängelholm???

Det lyder som man vil bygge jernbane - ja bare for at bygge jernbane...…

P.Jensen

Enig.
Det giver ikke mening i dag.
Havde man for 30-35 år suden bygget H-H-forbindelsen og dermed fået godstog som blev sendt via Danlink og haft internationale tog ville det måske have været en god ide.

Nu fik vi Øresundsbroen og internationale tog er stort set en saga blot.
Om disse kommer igen tvivler jeg på.
Og i givet fald kan de sendes over Øresundsbroen.
Så igen et af de fantasiprojekter som har nogle tilbedere i dette forum.
Blot pågældende ikke selv skal betale eller lægge baghave til en jernbanelinie!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Danske privatbaner

Læs historien om:
Silkeborg - Herning Banen
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen