Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af KKLD, mandag 23. september, 2019, 11:13 (118 dage siden) @ steenth

Men, dette skulle først sættes i gang når der kommer førerløse S-tog. Den første strækning er Hellerup-Ny Ellebjerg fordi den ikke går ud over alle de andre S-tog og at man kan bruge den som læring. Når Hellerup-Ny Ellebjerg kører som det skal ville der sættes i gang med at forlænge strækningen fra Hellerup til Helsingør og samtidig forkorte Litra ET til Hellerup.

Kystbanen vil altså køre som den gør nu i 2019 indtil der er førerløse S-tog mellem Hellerup-Ny Ellebjerg, hvorefter det forlænges til Helsingør. Dermed kan pendlerne tage det roligt for de har brokket sig en del over den nye betjening der kommer.


Du vil forlænge RIngbanen korte tog til Helsingør.... Det vil give en del passager, som skal bruge ståpladser... Det, som vil batte noget er at forlænge et par at de nuværende linjer i det centrale afsnit til Helsingør og Nivå. Om det bliver førerløse er anden sag. Man bør vente med S-tog Helsingør til at man har den næste generation af S-tog på plads.

Når dette skridt er overstået vil stækningen mod Høje Taastrup omdannes til førerløse S-tog da det vist giver mening i forhold til vedligeholdelsesværksted.


Allerede, når man tager førerløse S-tog ibrugt på Ringbanen, skal de til/fra Taastrup. Men det bliver uden passager..

Mvh
Steen

Jeg gjorde det måske ikke helt klart. Her er hvad jeg mener:

Dette vil først sættes i gang samen med førerløse S-tog.
Strækning 1: Ny Ellebjerg-Hellerup
Strækning 2: Hellerup-Helsingør

I en midlertidig periode ville togene køre fra Ny Ellebjerg-Helsingør indtil resten af S-togsstrækningerne er opgraderet til førerløs drift.

Herefter ville linjerne fortsættes op til Helsingør, fx Linje C og H. Men hvis det er kunne der også køre tog ad Ringbanen til Helsingør hvis det viser sig at der er behov for det i myldretiden så pendlere undgår skift.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen