Mit forslag til forbedring af Kystbanen baseret på rapporter (Generelt)

af KKLD, søndag 22. september, 2019, 10:01 (155 dage siden)

Jeg har læst nogle rapporter:
https://www.ft.dk/samling/20181/almdel/tru/bilag/265/2024535.pdf
https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/06%20Kollektiv%20trafik/05%20Trafikal...

Med udgangspunkt I dette vil jeg mene at det er smart at følge rapportens køreplan med s-tog:
[image]
[image]

2 S-togslinjer med 10-minutters drift. Til Hellerup vil Litra ET til/fra Sverige og Lufthavnen vende hvert 10. minut så det stadigvæk er nemt at komme derhen.
Derudover er det også smart i forhold til Linje F som der kan skiftes til når man kommer fra byen samt at Østerport ikke bliver belastet yderligere ved at vende Litra ET, for den er dyr at udbygge og så bliver Kystbanens spor også brugt mod Hellerup.

Men, dette skulle først sættes i gang når der kommer førerløse S-tog. Den første strækning er Hellerup-Ny Ellebjerg fordi den ikke går ud over alle de andre S-tog og at man kan bruge den som læring. Når Hellerup-Ny Ellebjerg kører som det skal ville der sættes i gang med at forlænge strækningen fra Hellerup til Helsingør og samtidig forkorte Litra ET til Hellerup.

Kystbanen vil altså køre som den gør nu i 2019 indtil der er førerløse S-tog mellem Hellerup-Ny Ellebjerg, hvorefter det forlænges til Helsingør. Dermed kan pendlerne tage det roligt for de har brokket sig en del over den nye betjening der kommer.

Det vil i en midlertidig periode betyde skift på Hellerup hvis man skal ind til byen, dog er der et skift mindre hvis man skal på Ringbanen. Tilgengæld kommer der hurtige førerløse S-tog til dem hurtigt med flere afgange, med bedre regelmæssighed. På billedet er tidsplanen vist baseret på nuværende S-tog, og ikke hurtigere førerløse S-tog. Dermed må det antages at rejsetiden er endnu lavere.

Når dette skridt er overstået vil stækningen mod Høje Taastrup omdannes til førerløse S-tog da det vist giver mening i forhold til vedligeholdelsesværksted.


Hvis I ser nogle fejl i mit forslag og dermed en bedre løsning må I gerne sige til :-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen