Taksttanker - (var; Engelbrecht: "Vi vil opl..) (Generelt)
Heldigt at du skriver klippekort i flertal, for den store fordel ved rejsekortet er netop at man slipper for at have 5 -6 klippekort, som man skal huske at have det rigtige udvalg med af, alt afhængig af om man skal til den ene eller den anden by - eller på tværs af landet.
Men nu er jeg så heldig at være udstyret med et intelligensniveau, der gør mig i stand til at regne ud, at rejsekortet både betyder et mindre beløb bundet i klippekort - og billigere rejser, fordi de ikke længere beregnes i hele klip, men ud fra den faktisk rejste strækning.
Du har ret - men det er en konsekvens af bevidste handlinger fra takstfællesskabets side.
..og??
Hvori ligger det odiøse i bevidste handlinger, der ovenikøbet er til fordel for kunden?
I gamle dage, hvor 7 zoner (i hovedstadsområdet) var lig med alle zoner, havde man et blåt og et gult klippekort - og vupti, så kunne man klippe sig til alle kombinationer uden væsentlig merudgift ift. billigste rejse. Og det var billigere at køre med bus og tog dengang, end med Rejsekortet i dag.
Nu er vi nogle der også rejser uden for hovedstadsområdet, og et klippekort derfra var ikke til megen gavn i Odense, Aarhus eller Aalborg.
Og det var billigere at køre med bus og tog dengang, end med Rejsekortet i dag.
Så nu skal rejsekortet også have skylden for stigende brændstofpriser og chaufførlønninger?
I øvrigt lidt selvmodsigende, at du uden at blinke erkender, at der var merudgifter ved din valgte brug af klippekort - og samtidig harcellerer over at det det nu koster mere at rejse end det gjorde for 20 år siden.