Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Ellebjerg skifter navn til København Syd (Generelt)

af Frank Poulsen, 30/1 2022, 09:39 (811 dage siden) @ RasmusD

Sikke dog en lang debat om et navn...

Ved ikke hvor jeg skal komme med mit input, da der er så mange undertråde...

Men som nogle siger, de lokale vænner sig hurtig til navnet uanset hvad det hedder. De daglige regionale pendlere ligeså. Turister ser Kbh på en anden måde end københavnere. Så for mig giver det også mening med Syd. Sydvest er lige tanden længere, men kunne måske også give mening. Men ser man på et tog der kører fra Sverige til Tyskland. Jamen så kører det syd om København og standser så ved København Syd. Om det så er lige 5 km den ene eller anden vej i forhold til centrum og et præcist koordinat er lidt fløjtende lige meget... Ja selv for en sydsjællander er det lige så meget København syd som det er sydvest. Jeg ser det faktisk stadig bare som en del af København. Og det er i den sydlige del af København, så syd er da en fin betegnelse. Set i det store perspektiv. Sydvest havde også været ok, men igen er bare tanden længere og nogle gange skal navne heller ikke være for lange...

Men igen, set udefra i det store billede, så er det på linien syd om København og derfor København Syd giver god mening, i mine øjne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak