Godstog Helsingør-København (Trafikpolitik)

af Niels Bak, søndag 17. maj, 2020, 01:15 (284 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg tænker:

Hvis nu der blev bygget en HH-forbindelse, er der så overhovedet ingen mulighed for at køre godstog mellem Helsingør og København - og videre mod Tyskland? Er al kapacitet brugt op?

Som jeg forstår det, er der pt. via Øresundsforbindelsen to godstogskanaler pr. time mellem Sverige og Tyskland? Kan der tilvejebringes to godstogskanaler pr. time mellem Helsingør og København?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Så vidt jeg ved er al eller næsten al kapacitet opbrugt i dagtimerne. Det gælder ikke mindst i røret, men også med det nuværende mønster med standsende tog og hurtigtog som indhenter disse på kystbanen.
Og med så stor en investering som en HH-forbindelse, så duer det ikke hvis den kun kan bruges til gods i noget af døgnet.
Problemet med godstog er også, at de tager forholdsvis meget kapacitet, da de kører langsommere og de accelererer og standser langsommere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen