HH-forbindelsen - Information til offentligheden (Trafikpolitik)

af RasmusR, torsdag 31. december, 2020, 07:46 (129 dage siden) @ Svend

Det kunne være spændende at se hvilke gradienter...


Hvad vil du mene er absolut største acceptable stigning ved udkørsel fra perronspor hhv et godsspor som beskrevet i rapporten?

Der er ca.2 km fra hjørnet af Tivoli til Enghavevej. Det er lidt sværere at fastslå, hvor projektets fædre tænker perronsporene tilsluttet...

R

Kig på denne rapport og drag paralleller til Landskrona-forslaget:
https://www.yumpu.com/da/document/read/17661832/fast-hh-forbindelse-tekniske-analyser-r...
Der beskrives også hvilke gradienter, sådan et anlæg kan anlægges med.

Hej Svend - tak for link!

Så vidt jeg kan se, er svaret 12,5 0/00, hvilket vil give godstunnellen en maks dybde på 25 meter, under forudsætning af at der er 2 km til stigningen. For perronsporenes vedkommende er maks dybde 12,5 meter, under antagelse af, at de skal kunne komme op til overfladen på en enkelt km...

Da disse dybder vel ikke er fuldstændig urealistiske, kan det vel umiddelbart godt lade sig gøre uden tandhjul, eller har jeg overset noget?

R


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen