HH-forbindelsen - Information til offentligheden (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, søndag 03. januar, 2021, 06:34 (206 dage siden) @ William Skov

Hvis man skal køre længere godstog skal det være mellem Maschen Rbf. i Hamborg og Malmø. Og det kan hurtigt blive dyrt når vi ser på alle de stationer der skal ombygges med 150 m mere spor.
Så er Europaspåret nemmere, hvis vi ser på driftsforstyrrelser af jernbanenettet under anlægsperioden.

.
Hvor mange stationer er det helt konkret?

Mig bekendt bliver alle overhalingsspor på Ringsted-Femern forbindelsen forberedt for 1.000 meter godstog. Og så er vi da godt i gang.
Jeg kender ikke status for overhalingssporene på Kbh-Køge-Ringsted, de er måske kun 835 meter?
Man kan håbe tyskerne forbereder for 1.000 meter på tilslutningsbanen til Femern.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing - Rødby - Puttgarden 250 km/t
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail3 rengøring tilbud

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen