HH-forbindelsen - Information til offentligheden (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, søndag 03. januar, 2021, 06:34 (56 dage siden) @ William Skov

Hvis man skal køre længere godstog skal det være mellem Maschen Rbf. i Hamborg og Malmø. Og det kan hurtigt blive dyrt når vi ser på alle de stationer der skal ombygges med 150 m mere spor.
Så er Europaspåret nemmere, hvis vi ser på driftsforstyrrelser af jernbanenettet under anlægsperioden.

.
Hvor mange stationer er det helt konkret?

Mig bekendt bliver alle overhalingsspor på Ringsted-Femern forbindelsen forberedt for 1.000 meter godstog. Og så er vi da godt i gang.
Jeg kender ikke status for overhalingssporene på Kbh-Køge-Ringsted, de er måske kun 835 meter?
Man kan håbe tyskerne forbereder for 1.000 meter på tilslutningsbanen til Femern.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 eller 320 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen