Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Europasporet (Trafikpolitik)

af anho, 21/5 2020, 16:58 (1221 dage siden) @ ThomasTT

Jeg er i og for sig enig med dig om at København H ikke nødvendigvis behøver en udbygning, men så bliver det i hvert fald nødvendigt med en udbygning ude ved Lufthavnen OG ved Ny Ellebjerg i stedet. Sporet der fører via Kalvebod til Lufthavnen skal nok op på i hvert fald fire perroner (mod de nuværende 0), og så skal der være meget bedre vendefaciliteter ved Lufthavnen, som allerede har kapacitetsmangel nu. De nuværende to passagerspor ved Ny Ellebjerg fører jo bare til København H alligevel...

Så en stor kapacitetsforøgelse er nødvendig, men det er rigtigt at det ikke strengt taget behøves at blive gjort ved Hovedbanegården.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen. Pris 470 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak