Europasporet (Trafikpolitik)

af anho, torsdag 21. maj, 2020, 16:58 (361 dage siden) @ ThomasTT

Jeg er i og for sig enig med dig om at København H ikke nødvendigvis behøver en udbygning, men så bliver det i hvert fald nødvendigt med en udbygning ude ved Lufthavnen OG ved Ny Ellebjerg i stedet. Sporet der fører via Kalvebod til Lufthavnen skal nok op på i hvert fald fire perroner (mod de nuværende 0), og så skal der være meget bedre vendefaciliteter ved Lufthavnen, som allerede har kapacitetsmangel nu. De nuværende to passagerspor ved Ny Ellebjerg fører jo bare til København H alligevel...

Så en stor kapacitetsforøgelse er nødvendig, men det er rigtigt at det ikke strengt taget behøves at blive gjort ved Hovedbanegården.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen