Godstog Helsingør-København (Trafikpolitik)

af Pyloriis, søndag 17. maj, 2020, 07:16 (254 dage siden) @ P.Jensen

En sådan forbindelse fra Helsingør til Tåstrup/Roskilde vil få så meget modstad lokalt p.gr.a. larm m.v. som svenskerne så slipper for.

Men når regnedrengene beregner rentabiliteten i forbindelsen vil der være mange andre projekter som står foran. En relativ lav passagermængde og en lav infrastrukturafgift giver ikke nok indtægter.

Kommer aldrig til at ske!

P.Jensen

Det har du givet ret i.
Så en HH-forbindelse ender med en ren vejtunnel som begge lande kan have gavn af.
Banedelen derimod er tvivlsomt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB A135

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen