Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Europasporet (Trafikpolitik)

af William Skov ⌂, 20/5 2020, 18:35 (1491 dage siden) @ DSB Elskeren

Nej, det er rigtigt. Dog kunne det også være en idé at bygge selve banegården om, da den har brug for det før eller siden. Altså med andre ord så istedet for at bygge en ny underjordisk del under Tivoli, så bygge selve hovedbanen om og bygge den i 2 dele. En nedre og en øvre del, sådan at den bliver renoveret og fremtidssikret med de kapacitets problemer der vil opstå senere hen i takt med at trafikken vokser.


Det kan nok nemmest gøres ved at bore et nyt tunnelrør til S-banen mellem Dybbølsbro og Nordhavn. Dette tunnelrør bør have 11 m indvendig diameter, herved kan begge S-togsspor ligge her.

Hvis S-banen herved flyttes til et nyt tunnelrør, kan den gamle S-bane mellem Kh og Kk ombygges til fjernbanestandart. Således er der 4 spor i røret til fjerntog og 12 perronspor til fjern på Kh og 6 perronspor på Kk til fjern.

Mon ikke dette kan fremtidssikre fjernbanen mellem Kh og Østerport?

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Jernbanebøger

De danske gasværker og banerne omkring

De danske gasværker og banerne omkring. Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak