Der mangler 20 mia. kr. i Togfonden DK (Trafikpolitik)
Der findes et tidsskrift som hedder Vågn Op!
Måske skulle nogen her vågne op - diesel i Nordjylland og så elektrificering om 3 - 4 år. Næ, den elektrificering kommer ikke (Transportministeriet har jo indgået kontrakten med Nordjyske).
Og så drejer det sig jo ikke om konkurrence på skinnerne, næ, da togdrift i Danmark ikke kan betale sig, drejer det sig om konkurrence på udbud af togtrafik. Lad os få nye parter på banen og lad dem udvikle produktet, i stedet for som nu, hvor der jo ikke har været nævneværdig udvikling i passagertallene (bortset fra de store infrastrukturtiltag).
Og så kunne vi kigge lidt på Schweitz, de får så meget ros. Men her var SBB jo også på røven og politikerne besluttet at lukke hullet, smide pengene på bordet og genstarte SBB. DSB har en gæld på godt 7 mia. kr. og de har i 2015 betalt 2 mia. kr. af, så indenfor 3 -4 år er de gældfri! Når man kan betale 2 mia. kr. af på gæld om året, så er der noget der indikerer, at firmaet i den grad bliver overkompenseret! Formentlig 1 - 1½ mia. kr.!