Trinbræt i Stilling til 100 mio. kr.? (Generelt)

af Mester @, fredag 14. september, 2018, 15:33 (67 dage siden) @ Schienenwolf

Der er ikke nogen station, som Banedanmark kan "genåbne" i Stilling, heller ikke sikkerhedsmæssigt; der er kun et dobbeltspor, som passerer gennem byen. Hvis Skanderborg Kommune med sin "genåbning" hentyder til den tidligere stationsbygning på Stationsvej 13, så tilhører den DSB og har intet som helst med Banedanmark at gøre, og hvis kommunen ønsker, at en genåbning skal omfatte de anlæg, der var til stede, da stationen blev nedlagt, så må det betyde, at Banedanmark både skal genetablere spornettet og købe stationsbygningen og pakhuset af DSB. Det kan snildt løbe op i 100 mio. kroner, så det ønsker kommunen nok ikke. Jeg tror ikke, at kommunen egentlig fatter, hvad den selv ønsker.

Hvis man vil misforstå, lykkes det som regel også.
Nu er der jo ikke tale om at genetablere spornettet og pakhus eller for den sags skyld installere en stationsforstander i den gamle station.
Mit bedste bud er, at accepterer kommunen og staten en pris på 100 mio kroner for lidt perronkanter, en rejsekortstander, et par bænke, en lygtepæl og nogle trapper, kommer næste prisoverslag til at lyde på 250 mio kroner.
Nogle gange får jeg en fornemmelse af, at Banedanmark helst så alle “kunder” smuttede ud af butikken.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
DB Cargo
DSB MY1127
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen