Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af ThomasTT, søndag 16. december, 2018, 12:54 (36 dage siden) @ mpp

Det er værd at bemærke at der i dag også kun er et lyntog i timen København–Aarhus. Timemodellen gør bare de tog hurtigere. Ved at arbejde med faste minuttal gør man det desuden let for folk at planlægge deres møder efter hvornår toget ankommer. Hvis jeg f.x. har et kontor på Frederiksberg og jeg skal have møde med nogle fra Jylland kunne jeg jo lægge det :30 så de har tid til at tage metroen og nå hen til kontoret stille og roligt. Der er ingen grund til at planlægge det så de absolut skal tage toget en time før og vente 58 minutter.

Det er jo søgt at et møde i kbh skal planlægges efter, hvornår toget fra Aarhus ankommer. Det er et virkelig godt eksempel på forskellen mellem teori og praksis. Reelt vil møder blive fastlagt udfra mange hensyn, dog sjældent togtiderne fra Aarhus. Toget skal ikke gøre sig besværligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 rengøring tilbud

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen