Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af ventrikel @, Næstved, søndag 16. december, 2018, 14:06 (36 dage siden) @ steenth

Du vil udbygge på steder, hvor der ikke er noget behov...


Yep. Blandingen af godstog og
"Bumletog" betyder at enten hurtigtoget eller pendlertoget bliver generet! Og skal vi lokke folk over i togene skal kapaciteten øges. Samtidig betyder 4 spor fremfor 2 at signal- og sporskiftefejl ikke stopper togtrafikken. Det er derfor at hollænderne mange steder nu har 4 spor.


Nu er der ingen "Bumletog" på Roskilde-Odense. Og der er god plads til de tog der planlagt i de næste mange årtier og alle stationer har mindste 2 i timen. Og ved at samle spor et sted, så bliver banen sårbar - der er bedre at anlægge en bane ved siden, som ved Vestfyn... men når der ikke er udsigt til kapacitetsproblemer, så der ingen grund til at bruge midler der.

Jamen når ambitionsniveauet ikke er større end det du beskriver - så bygger vi blot mete motorvej. Thi for vi ikke løst problemet at få flere af pendlerne over i toget kan vi ligeså godt lukke for persontransport med jernbane! De få som ikke har egen bil kan tage en fjernbus!

Du glemmer også at der går mindst 10 år før en evt. Fehmernforbindelse kan aflaste godstogstrafikken over vestsjælland og Fyn.
Dertil har vi et signalprogram som forsinker ibrugtagningen af den nye Ringsted bane.

Det er svært at flytte penge fra Femernforbindelsen til Østjylland, da de er planlagt til at være brugerfinansieret.

Nej. Forbindelsen koster sine 60 mia. og selvom det bliver brugerfinancieret skal pengene tages et sted fra i anlægsfasen og de første mange år. Penge som kunne bruges bedre andre steder.


Nu er hele projekt finansieret af lån, som ikke belaster statskassen. Man kan godt sætte en hel del projekter igang.

Ja - det forudsætter at man blot uhindret kan låne til projekter som ikke giver overskud. Der har jeg min tvivl.

Banen over vestfyn anlægges som jeg har forstået det for at reducere generne på netop "bumletog"
Dem kører der så ingen af på østfyn? Ingen som tager fra vestsjælland og østfyn til Odense?

Men igen. Ambitionsniveauet er kun højt når det drejer sig om projekter som få har glæde af. Det som flytter de mange daglige pendlere på de lidt kortere strækninger er du og ligesindede ikke interesseret i - det er rigtig ærgerligt og trist.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen