Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af mpp, fredag 14. december, 2018, 19:24 (132 dage siden) @ Svend

Når der bliver snakket om timemodellen ifb med Kattegat tager jeg udgangspunkt i den timemodel der er beskrevet i Togfonden DK. Du kan se køreplansoplægget fra side 74 her: https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/06%20Kollektiv%20trafik/Togfonden%20D...

Timemodellen som beskrevet opererer både med et tog i timen på hver superlynsrute og en time transporttid mellem de største byer i Danmark.

Der er så vidt jeg ved ikke blevet udarbejdet andre samlede visioner for hvad der skal ske med jernbanen i Danmark end hvad der bliver arbejdet med i Togfonden. En forbindelse over Kattegat vil givetvist ændre forudsætningerne for Togfonden, hvorfor det er relevant at diskutere de to forslag overfor hinanden.

Er der andre gennemarbejdede forslag til hvordan man kan udvikle jernbanen så link gerne til dem her, men det er lidt svært at diskutere når udgangspunktet for nogle er en finger i jorden og udgangspunktet for andre er de planer der nu engang er lavet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen