Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SF: For lille kapacitet på Vejle Station (Generelt)

af Frank Poulsen, 20/3 2019, 15:33 (1864 dage siden) @ Pylorus

Jeg er fortaler for mange af tingene i timemodellen som kan medvirke til både hurtigere rejsetid og mere fleksibilitet og flere afgange.

Men jeg må give ret i at jeg ikke nødvendigvis forstår den hype omkring de få minutter alt ting skal matche overens. En lille smule uorden og det hele vælter. Jeg vil langt hellere have hyppigere afgange så det ikke betyder så meget af et tog er forsinket. Eller en bus er forsinket. Og ja, hvis eksempelvis Slagelse skulle passe med busser fra Skælskør, Fuglebjerg og hvor de måske ellers kommer fra, samt lokaltog. Jeg kan da godt se det smarte i at skiftetiden er kort. Men de vil jo aldrig krydse på alle stationer, som Slagelse, Ringsted, Middelfart osv. Og i øvrigt vil timetogene jo alligevel ikke standse de steder. Altså er vi tilbage til de store stationer, som Århus, Odense, Fredericia måske. Og der kører som andre nævner langt flere bybusser i meget tættere interval. Så jeg har stadig svært ved at følge den præcise ide i de meget skarpe og præcise krydsninger, selvom mange herinde har prøvet at forklare den.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak