Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanegods (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 8/4 2021, 13:57 (1384 dage siden) @ Frank Poulsen

Lidt ærgerligt at se at der ikke er tænkt godstransport på tog med i planen :-/


Det er nævnt men ikke noget sønderligt voldsomt. Dog nævnes det manglende dobbeltspor i sønderjylland som også er med i udspillet.

"Femern Bælt-forbindelsen vil skabe en ny rute til godstrafikken mellem Sverige og Tyskland. Det vil løfte den nordeuropæiske banegodstransport markant, afhjælpe kapacitetsudfordringer på den eksisterende rute gennem Danmark via Storebælt og Lillebælt og ifølge prognoserne føre til en stigning i banegodstransport Foruden Femern Bælt-forbindelsen er en udvidelse af kapaciteten ved Ringsted, en ny sydlig jernbanekorridor og dobbeltspor mellem Tinglev og Padborg de vigtigste projekter for jernbanegodstrafikken"

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
Hectorrail

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak