Jernbanegods (Trafikpolitik)

af Niels Bak, torsdag 08. april, 2021, 23:38 (28 dage siden) @ Frank Poulsen

Der tænkes nok på det dertil hørende overhalingsspor.


Jo givet... Men for godstogene er det vel ikke en fordel at de skal holde for at overhales... Mere det jeg tænker.

Nja. Det bevarer vel kapaciteten, men sænker hastigheden. Til gengæld bliver ombygningen af Kastrup vel en fordel for de østgående godstog, der ikke længere skal krydse over hovedsporene for at benytte godsshunten.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
Svenska-lok

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen