Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, fredag 09. april, 2021, 08:04 (27 dage siden) @ ThomasLarsen

En ting der dog undrer mig meget, er fremrykningen af dobbeltsporet Nykøbing Falster - Rødby... Hvad i alverden skulle det gavne at fremrykke det? Der er jo først brug for det når Fehmern åbner. Nogen der har et bud på hvorfor dette forslag?


Vidst nok fordi at man kan spare 150 mil.
Ved at gøre det i forlængelse at det eksisterende sporarbejde.

Men 150 mil er jo en dråbe i havet, når man har en anlægsplan på +100 Mia.

Så det virker til at være en lidt underlig prioritering.

Jeg har stor respekt for at de prøver at optimere og spare. For 170 mio. kr. kan man næsten anlægge dobbeltspor Køge-Køge Nord.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder3 rengøring tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen