Jernbanegods (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, torsdag 08. april, 2021, 14:03 (197 dage siden) @ Frank Poulsen

Lidt ærgerligt at se at der ikke er tænkt godstransport på tog med i planen :-/


Det er nævnt men ikke noget sønderligt voldsomt. Dog nævnes det manglende dobbeltspor i sønderjylland som også er med i udspillet.


"Femern Bælt-forbindelsen vil skabe en ny rute til godstrafikken mellem Sverige og Tyskland. Det vil løfte den nordeuropæiske banegodstransport markant, afhjælpe kapacitetsudfordringer på den eksisterende rute gennem Danmark via Storebælt og Lillebælt og ifølge prognoserne føre til en stigning i banegodstransport Foruden Femern Bælt-forbindelsen er en udvidelse af kapaciteten ved Ringsted, en ny sydlig jernbanekorridor og dobbeltspor mellem Tinglev og Padborg de vigtigste projekter for jernbanegodstrafikken"


Det med den nye sydlige jernbanekorridor tænker jeg egentlig er mere generende for godstogene... Og ikke en fordel, at passagertog også skal køre den vej direkte til lufthavnen.

Der tænkes nok på det dertil hørende overhalingsspor.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing - Rødby - Puttgarden 250 km/t
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen