Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmark fremad – Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, fredag 09. april, 2021, 09:41 (491 dage siden) @ Poul Brandt

En ting der dog undrer mig meget, er fremrykningen af dobbeltsporet Nykøbing Falster - Rødby... Hvad i alverden skulle det gavne at fremrykke det? Der er jo først brug for det når Fehmern åbner. Nogen der har et bud på hvorfor dette forslag?


Har også undret mig. Men der står det vil spare 170 mio. kr.

Det kunne være elektrificeringen. Kontrakten siger jo at Siemens skal kunne arbejde kontinuerligt, så hvis der er opstået et hul i planen skal de kompenseres.

"Fremrykning af jernbaneanlæg til Femern Bælt-forbindelsen.
Fremrykning af anden etape (Nykøbing Falster-Holeby) af jernbaneanlæggene til den kommende Femern Bælt-forbindelse til 2022, så anlægsarbejdet på strækningen Nykøbing Falster-Holeby igangsættes i umiddelbar forlængelse af det igangværende arbejde på strækningen Ringsted-Nykøbing Falster. Det vil medføre en samlet besparelse på knap 170 mio kr."

"Fremrykningen vil medføre en samlet besparelse på knap 170 mio. kr. samt give større fleksibilitet i forhold til udrulningen af signalprogrammet og elektrificeringen."

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Jernbanebøger

Til vejrs over banerne

Til vejrs over banerne. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak