Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmark fremad - Togfonden er med (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, torsdag 08. april, 2021, 19:42 (492 dage siden) @ steenth

I følge Kristian Bil Lorentzen (Facebook) skulle de politiske forhandlinger om infrastrukturplanen starte i næste uge. Bil Lorentzen savner hærvejsmotorvejen i regeringens udspil. Jeg glæder mig til at se, at han i forhandlingerne får (noget af) den. Jeg glæder mig endnu mere til at se ham betale prisen: Tilslutning til Togfonden DK:-D.

Udspillet hænger ikke sammen med Togfonden. Det blev faktisk nævnt på pressemødet, at det er åben over for partier, som ikke er med i togfonden. Og efter hvad jeg kan se, så er det netop designet til et meget bredt forlig... For jeg kan ikke set det "gift", som var i togfonden... Og det var togfondens finansiering, som gjorde at de borgelige partier ikke ville med. I den nye runde er finansiering den almindelige ramme til investeringer. Det er reelt en videreførelse hvad man med det tidligere gjorde i "En grøn transportpolitik" fra 2009, som dette skal afløse.

Mvh
Steen

Finansministeren siger i sin tale at udspillet indeholder finansiering af gældende forlig: Bedre og Billigere samt Togfonden.

Gense pressemødet
(Lige omkring 7.50 i pressemødet)

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

Hele emnet:

RSS Feed af emne

DSB C707
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak