Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tunnelelementfabrik skal anvendes til kommende projekter (Trafikpolitik)

af Rail, 10/4 2021, 19:06 (1074 dage siden) @ Michael Deichmann

Eller hvis man lod S-tog få de vestlige spor og lokaltog de østlige spor mellem Hillerød og Favrholm...


Øh - det vil da give en krydsning mellem lokaltog og S-banen syd for Hillerød?

Ja naturligvis kræver det en flyover i Favrholm.
Men det betyder at du også i fremtiden kan skifte mellem s-tog, bus, bymidten og (en del) lokaltog uden trapper, næsten som i dag.

Med Lokaltog nærmest bygningen (vestligt) har du fri kørsel fra nuværende HFHJ og videre til GDS og værksteder (og ingen behov for at rode med CBTC) og S-tog har fri adgang til depotspor øst på.

"HFHJ" får også fri kørsel hvis du laver en flyover i Favrholm. Spørgsmålet er om roderi med CBTC skal give mere besvær for passagerne i al fremtid?

Med de planer der ligger giver man dårligere forhold for langt de fleste skift på Hillerød station, da de i fremtiden skal bestige trapper og/eller elevator. Det er bare ikke noget man regner med i analysen.

Grundlæggende er Hillerød, Ny Ellebjerg og Kastrup stationer meget gode eksempler på det ensidige fokus der er på kapacitet og drift. Der tænkes sjældent i passagerflow og enkelhed for passageren.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB K571

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak